"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Saya akan buat hidup kamu tidak tenang, ‘ugut’ cucu Zahid Hamidi

ARIF ATAN
Saya akan buat hidup kamu tidak tenang, ‘ugut’ cucu Presiden Umno
Tular di media sosial apabila cucu perempuan kepada Presiden Umno, Datuk Seri Zahid Hamidi memberi amaran secara terbuka di media sosial ekoran 45 pertuduhan yang dihadapi datuknya.

Dimuat naik oleh ibunya, Datuk Nurulhidayah Ahmad Zahid di Instagram sejak 19 Oktober lalu, rakaman video berdurasi 28 saat itu memaparkan kanak-kanak berusia sembilan tahun tersebut berucap fasih dalam bahasa Inggeris.

“Saya akan membuatkan kamu menyesali hidup kamu dan saya akan memastikan hidup kamu tidak akan aman,”
kata Sofee yang bercermin mata dan berbaju warna jingga yang tertera ‘Lokap SRPM’.

Menurutnya, dia memberikan sokongan tanpa belah bahagi terhadap datuknya yang pada 19 Oktober lalu mengaku tidak bersalah atas pertuduhan berkaitan pecah amanah, rasuah dan pengubahan wang haram.

Hampir 10,000 tontonan rakaman video tersebut di Instagram selepas dua hari dimuat naik atas nama anak perempuan Zahid itu.

Rakaman tersebut turut disertakan tanda pagar #solidarityforgrandpa dan #beranikeranabenar.

Untuk rekod, Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur membenarkan tertuduh diikat jamin RM2 juta dan perlu membayar RM1 juta pada 19 Oktober lalu manakala bakinya perlu dibayar sebelum 26 Oktober ini.

Tiada ulasan: