"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tariq Ramadan mengaku terlibat dalam ‘permainan seks’

Ahli akademik Switzerland Tariq Ramadan mengaku terlibat dalam “permainan seks” dengan dua wanita Perancis yang mendakwa dirogolnya dan menegaskan hubungan itu berlaku secara sukarela.

Pengakuan profesor pengajian Islam di Universiti Oxford yang sedang bercuti itu adalah yang pertama setelah hampir setahun kes itu berlangsung, lapor Reuters.

“Dia akhirnya boleh bercakap dengan bebas, dan dia lega,” peguamnya Emmanuel Marsigny dilapor sebagai berkata kepada pemberita.

Ramadan adalah cucu pengasas gerakan Islam terkemuka dunia Ikhwanul Muslimin Hassan al Banna.

Kes Ramadan dibicarakan di Paris.

Seorang pengadu kes yang hanya dinamakan sebagai Christelle, mualaf yang mengalami masalah kurang upaya selepas kemalangan jalan raya, mendawa dirogol Ramadan dalam sebuah hotel di selatan Perancis pada 2009.

Peguam Ramadan berkata beberapa siri pesanan teks di dua telefon bimbin pengadu menunjukkan hubungan berlaku secara sukarela.

Ramadan ialah bapa kepada empat orang anak.

Dia turut berdepan satu lagi dakwaan rogol oleh wanita Switzerland di Geneva.

Tiada ulasan: