"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PRK Semenyih: BN mendahului lebih 1,500 undi

Malaysiakini

BN mendahului lebih 1,500 undi

8.20pm - BN sekali lagi mendahului PH dengan lebih 1,500 undi.

Menurut keputusan tidak rasmi, BN kini meraih 18,854 undi manakala PH 17,350 undi.

Calon bebas Kuan Chee Heng mendapat 689 undi dan PSM dengan 838 undi.

Peratusan mengundi 73.3 peratus - SPR

8.15pm - Menurut SPR, kadar peratusan keluar mengundi bagi PRK Semenyih adalah sebanyak 73.3 peratus

BN rampas 5 PDM dari PH

8.10pm - Menurut kiraan tidak rasmi, BN merampas sekurang-kurangnya lima pusat daerah mengundi (PDM) yang dimenangi PH pada PRU ke-14.

PDM tersebut ialah Bukit Mahkota, Kantan Permai, Bandar Rinching Seksyen 5-6, Penjara Kajang dan Beranang.

Kemenangan BN di Bukit Mahkota dan Kantan Permai sangat signifikan kerana PH menang dengan 52.45 peratus dan 54.71 peratus undi di dua PDM itu pada PRU lalu.

Ia menunjukkan ada peralihan sokongan besar di dua PDM majoriti Melayu itu.

7.45pm - PH merapatkan jurang dengan BN namun masih ketinggalan lebih 600 undi.

Menurut keputusan tidak rasmi, BN kini mendahului dengan 17,067 undi manakala PH mendapat 16,457 undi.

Calon bebas Kuan Chee Heng mendapat 628 undi dan PSM dengan 782 undi.

Pengundi India masih sokong PH

7.40pm - Data daripada kiraan tidak rasmi menunjukkan sokongan pengundi bukan Melayu kekal bersama PH, walau menurun sedikit di kebanyakan pusat daerah mengundi (PDM) di mana mereka sebagai majoriti.

Misalnya di PDM Bandar Rinching Seksyen 1-4, yang mana 48.2 peratus adalah pengundi India, undi PH kekal pada kadar 59.5 peratus.N rampas pusat daerah mengundi dari PH

7.30pm - Terdapat 24 pusat daerah mengundi (PDM), termasuk pengundi awal, di DUN Semenyih.

Setakat ini, BN berjaya menang di dua PDM yang dimenangi PH pada PRU lalu, iaitu Penjara Kajang dan Beranang.

Menurut kiraan tidak rasmi, BN berpotensi menang di sebelas PDM manakala PH di empat PDM.

Tiada ulasan: