"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Abah di telanjang kan?

Tamrin Tun Ghafar

Sabtu – 08/08/2020

( 1 – 36 )

1. “Sejak kalah Pilihanraya Umum ke14 yang lalu UMNO dan PAS mula mengamalkan pendekatan politik ekstrem atau politik keterlaluan – UMNO menggunakan politik perkauman dan PAS pula menggunakan Islam sebagai senjata BAGI MENDAPATKAN SEMULA sokongan orang Melayu.

2. “Saya dan Shafie Apdal digugurkan dari Kabinet dan dipecat sebagai Ahli UMNO oleh Majlis Tertinggi UMNO kerana membangkitkan isu 1MDB.

3. “Berani saya katakan Najib dan dan penyokong – penyokong TELAH MEROMPAK hak rakyat dan Negara sedangkan PAS pula MENYOKONG perompak – perompak tersebut – INI ISLAM APA ?

4. “Orang Melayu tidak boleh ditipu lagi; MEREKA SUDAH KENAL SIAPA UMNO DAN SIAPA PAS”.

5. “PERCAYALAH SAYA TIDAK AKAN SEKALI – KALI BERSAMA UMNO LAGI”.

6. Itu adalah beberapa sedutan ucapan yang diluahkan Muhyiddin bagi menunjukkan KEBENCIAN beliau terhadap UMNO dan PAS tidak lama dulu.

7. Apakah beliau langsung tidak berfikir sebelum mengeluarkan kata – kata tersebut atau setakat seronok – seronok sahaja untuk dendangan umum?

8. Beranikah beliau MENAFIKAN dengan melakukan SUMPAH LAKNAT seperti yang dilakukan oleh Najib di Masjid dan di dalam Mahkamah bahawa segala yang ditulis diatas adalah FITNAH bagi tujuan memburukkan watak ‘WARAK atau ALIM’ beliau?

9. Jika BERSUMPAH LAKNAT itu tidak baik dari sisi Islam , apakah beliau SANGGUP MENYAMAN atau MEMBAWA saya ke Mahkamah bagi membersihkan diri?

10. Saya tidak mahu menyentuh apa yang dilakukannya semasa di Johor selaku Menteri Besar atau isu peribadi yang melibatkan isteri orang sehingga kes tersebut dilaporkan ke Pejabat Agama Islam WP.

11. Sebenarnya perasaan BENCI beliau meluap – luap di dalam dada setelah dimaki hamun, diperlekeh, dihina dan dipijak – pijak oleh UMNO ; beliau dilayani seperti anjing kurap sehingga tiada parti yang mahu terima beliau kecuali Tun Mahathir melalui DEKLARASI RAKYAT yang kemudiannya menubuhkan Parti BERSATU.

12. Sejarah amalan dan sifat semulajadi politik beliau ‘TIKAM BELAKANG’ atau ‘MENGGIGIT TANGAN YANG MEMBERI MAKAN’ bermula apabila beliau berjaya menumbangkan Osman Saad ( Alfatihah ) , Menteri Besar Johor dan Ketua UMNO Bahagian Pagoh sedangkan Osmanlah yang mendidik beliau sehingga diangkat sebagai Ketua Pemuda UMNO Bahagian tersebut.

13. Dendam beliau terhadap Mahathir bermula setelah Mahathir mengajak Perwakilan UMNO MENOLAK mereka yang MEMBELI UNDI atau yang mengamalkan POLITIK WANG; ekoran saranan itu Muhyiddin kalah sebagai calon Naib Presiden UMNO.

14. Kenyataan beliau di Singapura adalah pukulan terakhir atau ‘ the last straw’ yang menyebabkan Abdullah Ahmad Badawi meletak jawatan sebagai Perdana Menteri.

15. Apabila Najib naik menggantikan Abdullah, Muhyiddin naik pangkat sebagai Timbalan Perdana Menteri.

16. Peluang beliau menggantikan Najib sebagai Perdana Menteri ekoran isu 1MDB TERBANTUT apabila beliau dipecat sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Ahli UMNO.

17. Kebencian beliau terhadap Tun bertambah lagi apabila Tun tidak melantik beliau sebagai MENTERI KEWANGAN yang diidamkan-idamkannya.

18. Perancangan beliau membalas dendam terhadap Tun akhirnya berjaya apabila MUSUH KETATNYA, UMNO dan PAS dan beberapa Ahli Parlimen lain berjaya MENUMBANGKAN Tun.

19. TANPA SOKONGAN UMNO dan PAS perancangan beliau PASTI TIDAK AKAN KESAMPAIAN; inilah SUMBANGAN BESAR UMNO dan PAS kepada beliau.

20. Cakap – cakap KONONNYA beliau tidak berminat malah telah DIPAKSA mengamblih alih jawatan Perdana Menteri ke 8 itu adalah satu gimik politik atau dalam perkataan lain satu PEMBOHONGAN belaka.

21. Oleh kerana terlalu seronok, tanpa menghiraukan kehadiran beberapa orang Menteri di rumahnya, beliau dengan menggengam tangan ( fist ) dengan BANGGA menyatakan “AT LAST I MANAGED TO BRING HIM DOWN SINGLE HANDEDLY atau AKHIRNYA BERJAYA MENUMBANGKAN TUN MAHATHIR ‘SINGLE HANDEDLY’.

22. Tanpa disedari, beliau mempunyai SPLIT PERSONALITY atau DUA WAJAH YANG BERLAINAN – beliau menampakkan atau mempamerkan wajah ‘SEJUK’ dan ‘ALIM’ bagaikan ‘PIJAK SEMUT TAK MATI’ seorang yang boleh diharap dan dipercayai; bagi mencapai maksud tersebut stesen-stesen TV digalakkan mengulang tayang berkali-kali ‘BACAAN DOA’ beliau.

23. Beliau akan lakukan apa saja termasuk ‘’memancung’ sesiapa yang tidak sebulu atau yang cuba menghalang ‘nafsunya’.

24. PERCAYALAH,!selepas Najib didapati bersalah oleh Mahkamah Tinggi, beliau dan beberapa orang kepercayaannya sedang menunggu giliran Zahid Hamidi dan beberapa pemimpin UMNO lain ke Penjara Sungai Buloh; beliau akan pastikan Mat Hassan TIDAK akan dapat jadi Presiden UMNO dan Perdana Menteri kerana ‘nafsu’ beliau itu.

25. Bagi mengekalkan kedudukan, beliau akan lakukan apa sahaja TERMASUK MENJILAT LUDAH DAN MUNTAHNYA SENDIRI sehingga sanggup MEMBAWA Parti BERSATU dalam Gabungan Muafakat Nasional yang terdiri dari UMNO dan PAS; beliau TIDAK PEDULI dengan janji awalnya yang TIDAK AKAN BERSAMA UMNO dan PAS lagi.

26. Pemimpin – Pemimpin UMNO HARUS BERWASPADA terhadap ‘ULAR KEPALA DUA’ ini.

27. Sesiapa sahaja yang tidak menyokongnya, beliau AKAN cari jalan menjatuh dan menggantikan mereka dengan ‘ORANG SURUHANNYA’.

28. Perkara ini sedang berlaku di Sabah apabila Parti Warisan yang dipimpin oleh Shafie Apdal, Ketua Menteri ENGGAN MENYOKONG beliau.

29. Musa Aman yang TERPAKSA berubat di London dan menggunakan tongkat dan dibebaskan pula dari SEMUA TUDUHAN MAHKAMAH tiba – tiba sihat dan tak perlu bertongkat lagi kini begitu bersemangat apabila MENDAPAT RESTU Muhyiddin.

30. Kehendak Muhyiddin diperkuatkan lagi apabila Hamzah Zainuddin, Menteri Dalam Negeri merangkap Setiausaha Agong BERSATU yang baru dilantik dan Nardin Awang, Setiausaha Politik Muhyiddin mengadap TYT Yang Di Pertua Sabah.

31. Kehadiran kedua – dua orang ‘SURUHAN’ Muhyiddin itu adalah petanda atau bukti jelas hasrat campur tangan beliau dalam Politik dan Pentadbiran Negeri Sabah itu sendiri.

32. Malangnya NIAT JAHAT beliau TIDAK KESAMPIAN apabila TYT Yang Di Pertua Sabah BERSETUJU membubarkan Dewan Negeri dengan memulangkan semula kuasa penentu kepada rakyat Sabah.

33. Yang menjadi tanda tanya bagaimana polis yang di bawah kelolaan Kementerian Dalam Negari dimana Hamzah Menterinya TIDAK MEMBENARKAN rombongan Musa menghadap TYT Yang Di Pertua TIDAK BEBERAPA LAMA selepas itu?

34. Seperti biasa Muhyiddin akan menampilkan imaj ‘SEJUK’ dan ‘ALIM’ nya seolah – olah beliau TIDAK TERLIBAT dengan rancangan jahatnya itu.

35. Kepada mereka yang terlalu TAKSUB atau yang MEMENTINGKAN PANGKAT dan IMBUHAN TANPA MEMPEDULIKAN PERINTAH ALLAH sama ada sebagai Menteri, Timbalan dan Pengerusi – Pengerusi GLC, anda boleh bergembira di dunia ini namun INGATLAH SERUAN ALLAH SWT, anda semua TIDAK BOLEH LARI dari dipersoalkan di Akhirat kelak.

36. BALIKLAH KE PANGKAL JALAN SEBELUM TERLEWAT.

Wassalam

Terima Kasih.

Tiada ulasan: