"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Berduyun-duyun keluar Bersatu, terbaru Abu Hafiz

FAZLI RADZI
Selepas Ahli Dewan Undangan (Adun) Jeram yang juga Ketua Bahagian Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) Kuala Selangor, Mohd Shaid Rosli mengumumkan keluar dari parti itu berkuat kuasa semalam, Abu Hafiz Salleh Hudin juga berbuat demikian.

Pengumuman bekas Ketua Armada Bahagian Wangsa Maju dan juga Exco Armada Nasional itu mengikut langkah 21 ahli jawatankuasa bahagian, ketua cawangan dan majoriti ahli Bersatu di Kuala Selangor.

Dalam satu kenyataannya hari ini, Abu Hafiz berkata, beliau telah menyerahkan bendera dan pemberitahuan rasmi statusnya sebagai bekas Ketua ARMADA Bahagian Wangsa Maju.

” Terima kasih juga saya ucapkan kepada Datuk Dr. Rais Hussin yang bertanggungjawab meyakinkan dan menguruskan keahlian saya sebelum pilihan raya umum ke-14 lalu serta menjadi pengalaman pertama saya berpolitik kepartian.

“InshaAllah langkah politik baru bersama YB Ayahanda Tun Dr. Mahathir Mohamad dan kepimpinan lain akan menyusul dengan penuh harapan serta doa tawakkal kepada Allah SWT,” katanya.

Berkuatkuasa 6 Ogos lalu pula, tokoh wartawan A Kadir Jasin yang juga bekas ahli majlis tertinggi Bersatu turut mengucapkan selamat tinggal kepada parti itu.

Langkah berduyun-duyun ahli Bersatu meninggalkan parti tersebut selepas Tun Dr Mahatdir memberitahu akan menubuhkan satu lagi parti.

Menurutnya, parti tersebut akan berasaskan perjuangan untuk orang Melayu dan peribumi seperti Bersatu yang ditubuhkannya sebelum ini.

Tiada ulasan: