"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ketika kes Covid paling tinggi, betulkah PM pergi main golf?

MALAYSIA DATELINE

Ketika penyebaran Covid-19 berada di tangga paling puncak, Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dikatakan menyertai Tan Sri Muhyiddin Yassin Charity Golf (TSMCG) di sebuah hotel terkemuka di Johor.

Kain pemidang program TSMCG di sebuah hotel di Johor Bahru.

Menurut kain pemidang di sebuah hotel yang kini beredar di media sosial. beliau dijadualkan menyertai TSMCG pada 1 dan 2 Oktober, hari di mana negara mencatatkan rekod kes baru Covid-19 paling tinggi dalam sejarah iaitu 287 kes.

Menteri Kesihatan Datuk Seri Dr Adham Baba pula dijadualkan menyertai program yang sama pada 4 Oktober esok.

Hampir 300 peserta dan rakan masing-masing dijadualkan menginap di Hard Rock Hotel Desaru dan bermain golf di hotel Lotus Desaru Beach Resort.

Sebelum ini, ketika awal Covid melanda negara, sebelum perintah kawalan pergerakan (PKP) digenakan, Muhyiddin juga dilaporkan menyertai pertandingan golf.

Beliau menyertai pertandingan itu pada 14 Mac 2000, dua hari sebelum PKP dikenakan kepada seluruh rakyat iaitu oada 16 Mac 2020.

Tiada ulasan: