"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Warganet lancar petisyen online desak Muhyiddin letak jawatan

Mhdaily 

Gempar !!! Warganet lancar petisyen online desak Muhyiddin letak jawatan

Menjunjung titah dan menjunjung kasih kepada Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong yang menitahkan agar Parlimen bersidang dengan kadar segera.

Daulat Tuanku.

Rakyat tidak mahukan sebuah Kerajaan yang lemah dan rapuh seperti Perikatan Nasional.

Berdasarkan apa yang dizahirkan oleh Majlis Raja-Raja hasil perbincangan khas semalam, adalah jelas bahawa kata-kata Mahiaddin Md Yasin yang hanya mahu membenarkan Parlimen dibuka untuk bersidang pada September atau Oktober telah ditolak dengan dengan sendirinya.

Ayat kenyataan Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja yang berbunyi “menitahkan agar Parlimen segera bersidang” manakala kenyataan media Istana Negara pula menyebut “persidangan Parlimen perlu diadakan secepat mungkin” adalah tanpa keraguan sangat mudah untuk difahami maksudnya kecuali jika kerajaan dan Mahiddin cuba untuk terus bersikap derhaka kepada Istana.

Memahami keperluan Parlimen dibenarkan bersidang secepat mungkin dan segera itu, bersekali dengan kedudukan politik yang difahami tidak stabil dalam negara dan pandangan Majlis Raja-Raja tentang perlunya sebuah kerajaan yang kukuh dan stabil serta mendapat keyakinan, ini dengan jelas juga memberi maksud usul undi percaya atau usul undi tidak percaya mesti dibenarkan untuk dibentangkan serta tidak boleh dihalang lagi.

Keperluan kepada kerajaan yang kukuh dan stabil itu tidak lain bermaksud bahawa kerajaan PN yang ada sekarang adalah tidak kukuh dan tidak stabil serta tidak mendapat keyakinan daripada rakyat.

Selagi tiada usul tersebut, selagi itu kedudukan kerajaan dan Perdana Menteri terus diragui serta tidak menepati kehendak Majlis Raja-Raja berkaitan perlunya diwujudkan sebuah kerajaan yang stabil dan kukuh di negara ini.

Kelemahan dan kerapuhan PN telah menyebabkan kesihatan rakyat dan ekonomi negara terabai.

Kes-kes Covid-19 tidak berkurang, sebaliknya bertambah. Malah keadaan ekonomi semakin menjunam.

Oleh itu, Tan Sri Mahiaddin Md Yasin harus letak jawatan.

Tiada ulasan: