"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Baling dilanda banjir, air Sungai Kupang melimpah, batang kayu 'singgah' depan rumah

Adie Sufian Zulkefli

Baling dilanda banjir, air Sungai Kupang melimpah, batang kayu 'singgah' depan rumah

Baling dilanda banjir, air Sungai Kupang melimpah, batang kayu 'singgah' depan rumah

Hujan lebat hampir tiga jam di daerah Baling menyebabkan paras air Sungai Kupang melimpah memasuki penempatan penduduk Kampung Iboi dan Kampung Tanjung Luas. - Gambar APM

BALING: Hujan lebat hampir tiga jam di daerah Baling menyebabkan paras air Sungai Kupang melimpah memasuki penempatan penduduk yang berdekatan.

Air sungai yang mengalir deras turut membawa batang pokok dan sampah sarap sehingga memenuhi jalan dan kediaman penduduk.

Sekretariat Jawatankuasa Pengurusan Bencana Daerah Baling yang juga Pegawai Pertahanan Awam Daerah Baling, Kapten (PA), Rasidah Kassim berkata, setakat pukul 6 petang, limpahan air memasuki rumah penduduk di Kampung Iboi dan Kampung Tanjung Luas.

“Namun, setakat ini jumlah rumah atau mangsa yang terbabit dalam bencana itu masih belum diperoleh.

"APM telah menghantar sepasukan anggota bagi melakukan tinjauan dan memindahkan mang yang terjejas," katanya dalam kenyataan yang dikeluarkan.

Rasidah memaklumkan, setakat ini tiada pusat pemindahan sementara (PPS) dibuka dan perkembangan lanjurkan akan dikongsi dari semasa ke semasa.

Tiada ulasan: