"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PAS mahu guna logo baru dalam PRU

Malaysiakini 

PAS mempertimbangkan untuk menggunakan logo baru dalam pilihan raya umum akan datang.

Presidennya, Abdul Hadi Awang bagaimanapun berkata ketetapan tersebut masih dalam perbincangan.

"Kita bincang nak ubah simbol dan kita bincang dalam parti nak buat simbol yang baru yang sesuai. 

“Kita tak akan guna logo PN (Perikatan Nasional) dan juga bukan bendera PN atau pun PAS,” katanya kepada pemberita di Marang, Terengganu, hari ini.

Setakat semalam, Setiausaha Majlis Syura Ulama PAS Nik Muhammad Zawawi Salleh berkata parti itu belum memutuskan sama ada akan menggunakan logo sendiri atau PN.

Beberapa hari lalu terdapat laporan bahawa PAS membayangkan menggunakan logo sendiri di negeri Kelantan, Terengganu dan Kedah yang dikuasai mereka, di sampung logo PN di negeri lain.

Dua minggu lepas, Hadi dan Mursyidul Am PAS, Hashim Jasin menunjukkan kecenderungan berbeza apabila Hadi mahukan logo PN manakala Hashim mahukan “bulan”.

Tiada ulasan: