"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tonton Mat Kilau waktu Maghrib?

FAZLI RADZI

Filem pecah panggung, Mat Kilau Kebangkitan Pahlawan arahan Syamsul Yusof memuatkan banyak ungkapan kalimah Allah serta seruan berjuang demi Islam.

Bagaimana perasaan penonton Muslim terutamanya yang menyaksikan filem terbitan Studio Kembara Sdn Bhd itu pada waktu solat Maghrib?

Hal ini memandangkan, filem yang mengangkat nama tokoh pahlawan Pahang menentang penjajah British itu menelan durasi 1 jam 57 minit manakala waktu solat Maghrib pula adalah singkat.

Semakan di tiga panggung wayang di Lembah Klang di bawah sebuah syarikat pawagam mendapati banyak tempahan kerusi bagi filem itu yang bermula pukul 6.45 petang dan 7 malam tadi.

Setakat jam 5.30 petang sahaja, pawagam di Alamanda, Putrajaya mencatatkan tempahan kira-kira 50 kerusi bagi tayangan yang dijadualkan bermula jam 6.45 petang.

Dalam tempoh sama juga, di Mid Valley Megamall dekat Lingkaran Syed Putra pula, hampir 30 tempahan telah dibuat bagi tayangan Mat Kilau mulai jam 7 malam.

Sementara itu, di Setapak Central di Taman Danau Kota terdapat 12 kerusi dilihat sudah ditempah bagi waktu tayangan sama.

Tiada ulasan: