"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ahli parlimen kantoi layan video ‘blue’ ketika dewan bersidang

WAN SITI AMINAH

Leka menonton video lucah, seorang wakil rakyat dari India tidak sedar tingkah laku tidak senonohnya itu telah dirakam.

Menerima kecaman dari orang awam, video kejadian yang berlaku ketika parlimen sedang bersidang itu ditularkan di media sosial.

Difahamkan, ahli politik berkenaan mewakili kawasan Bagbassa yang terletak di bahagian timur laut India.

Mengundang kemarahan, insiden tersebut dipercayai dirakam oleh individu yang duduk di kerusi belakang lelaki itu.

Menurut laporan media India, parlimen ketika itu sedang membahaskan isu penting berkaitan dengan belanjawan negara.

Mengecewakan, pembahasan yang sedang dilangsungkan itu turut dapat didengar melalui video yang ditularkan.

Sehubungan dengan itu, Speaker Parlimen, Biswabandhu tampil mengeluarkan kenyataan mengenai kejadian itu.

“Kebanyakan perkara boleh tular di media sosial. Saya tidak boleh bertindak tanpa berlandaskan apa-apa fakta.

“Saya juga tidak menerima apa-apa aduan mengenainya,” katanya ketika diminta untuk mengulas lanjut.

Pemimpin tertinggi parti yang diwakili ahli politik itu telah memintanya untuk memberikan penjelasan.

Namun setakat ini, tiada sebarang kenyataan yang dikeluarkan oleh wakil rakyat yang tidak bertanggungjawab itu.

Tiada ulasan: