"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polisi Israel serbu Masjid al-Aqsa, serang jemaah

Tujuh orang cedera selepas polis Israel menyerbu kompleks Masjid Al-Aqsa di Baitulmaqdis Timur pada Rabu. 

Sekumpulan penduduk Palestin bertindak menghalang pendatang Yahudi menyerbu masuk ke dalam Dewan Solat Al-Qibli di Masjid al-Aqsa, lapor Agensi Anadolu. 

Polis Israel bertindak memecahkan tingkap dan menyerang jemaah.  

Bulan Sabit Merah Palestin berkata tujuh rakyat Palestin cedera akibat tembakan peluru getah dan dipukul. 

Polis Israel turut menahan 200 rakyat Palestin. 

Tindakan Tentera Israel dan pendatang Yahudi yang sering kali melakukan serbuan ke atas Masjid Al-Aqsa dengan niat untuk membangkitkan kemarahan rakyat Palestin.

- Bernama-Anadolu

Tiada ulasan: