"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Isu Manohara Dan Tengku TT : Istana K'tan anggap krisis suami isteri

Istana Kelantan hari ini mengeluarkan kenyataan rasmi berhubung isu yang membabitkan Tengku Temenggong Kelantan, Tengku Mohamad Fakhry Sultan Ismail Petra dan isterinya, Manohara Odelia Pinot.

Dalam kenyatan tersebut, Istana Kelantan menjelaskan bahawa apa yang berlaku antara Tengku Mohamad Fakhry dan Manohara adalah perkara peribadi.

Kenyataan tersebut ditandatangani oleh pengelola Istana Kelantan, Datuk Abdul Halim Hamad hari ini.

Pihak istana juga, tambahnya, sedang memantau perkembangan isu tersebut, termasuk dakwaan Manohara yang dia didera oleh suaminya.

Manohara membuat dakwaan tersebut selepas pulang ke Indonesia kelmarin.

Menurut kenyataan itu lagi, Istana Kelantan menganggap perkara itu sebagai krisis peribadi antara suami dan isteri yang harus diselesaikan melalui undang-undang.

Abdul Halim berkata, beliau telah diarahkan supaya membuat penjelasan bahawa kenyataan yang dibuat Mohd Soberi Shafii - teman karib Tengku Mohamad Fakhry - adalah pandangan peribadinya dan bukan pendirin rasmi Istana Kelantan.

Sebelum ini, pihak media tempatan dan di Indonesia telah memetik Mohd Soberi menafikan dakwaan Manohara didera oleh suaminya.

Beliau juga meminta Manohara mengemukakan laporan perubatan di negeri-negeri berkecuali seperti Singapura, Australia atau London untuk menyokong dakwaannya.
-malaysiakini-

Tiada ulasan: