"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PAS Mahu Jawatan Perdana Menteri

Jawatan Perdana Menteri hendaklah diberi kepada PAS sekiranya Pakatan Rakyat berjaya menumbangkan Barisan Nasional menurut Naib Presiden PAS, Husam Musa.

Beliau berkata PAS haruslah menjadi alternatif kepada Umno dan bukannya berada di bawah parti itu.

“Sekiranya PAS bekerjasama dengan Umno pemimpin kami akan diturun taraf kepada hanya Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

“Adalah menyedihkan jika PAS hanya memainkan peranan sampingan kepada Umno. Umno hanya akan menjadikan PAS sebagai kuda tunggangan,” kata beliau yang kalah kepada Nasharuddin Isa dalam pertandingan merebut jawatan Timbalan Presiden semalam.

Beliau berkata demikian apabila ditanya mengenai kemungkinan mengadakan perbincangan mengenai penubuhan kerajaan perpaduan dengan Umno.

Naib Presiden PKR, Azmin Ali berkata parti tersebut menolak sebarang rancangan membentuk kerajaan perpaduan dengan Umno dan Barisan Nasional.

Bekas Ketua Pemuda PAS, Salahuddin Ayub berkata Umno seharusnya bersedia untuk menarik diri daripada arena politik. Umno akan dikebumikan,” katanya.
-TVAntara.com.my-

Tiada ulasan: