"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Isu Manohara Dan Tengku TT : Manohara reka disogok AS$ 2 juta

Manohara Odelia Pinot sengaja mereka-reka cerita beliau ditawarkan AS$2 juta agar menarik balik tuduhan didera terhadap suaminya Tengku Muhammad Fakhry Petra, dakwa satu blog di negara ini.

"Manohara kata dia ditawar sebanyak USD2 juta supaya tidak meneruskan hasratnya untuk membawa TT (suaminya, Tengku Temenggong Kelantan) ke pengadilan tapi tidak dapat menunjukkan siapakah yang menawarkan wang itu," kata
Truth Appeared hari ini.

"Ini satu lagi pembohongan dan fitnah yang dibuat oleh Manohara."

Blog tersebut, yang sering memuatkan koleksi foto-foto mesra Manohara dengan Tengku Muhammad Fakhry, mempertahankan putera Sultan Kelantan itu sejak awal timbul konflik ini, April lalu.

Minggu lalu, bekas model muda itu yang bergelar Cik Puan Temenggong Kelantan mendakwa menerima tawaran sedemikian dalam kenyataannya di stesen MetroTV.

"Terus terang saya ditawari sejumlah uang sebesar 2 juta dolar Amerika untuk menarik gugatan saya kepada Tengku Fakhry," beliau dipetik berkata demikian oleh akhbar web
Detik.com.

Tanpa mendedahkan nama atau pihak yang membuat tawaran, Manohara dilaporkan berkata beliau enggan menerimanya kerana "sudah terlanjur sakit hati" terhadap suaminya.

Sementara itu, akhbar web yang sama juga melaporkan polis mengemukakan 50 soalan kepada wanita itu dan 25 soalan lagi kepada ibunya Daisy Fajarina dalam siasatan terhadap mereka susulan laporan polis yang mendakwa didera suaminya.

Sebanyak 50 soalan lagi ditanyakan kepada kakaknya Dewi Sari Asih, lapor media itu lagi, kelmarin, selepas memberikan keterangan.

Mereka bertiga hadir di ibu pejabat polis Indonesia di Jakarta berhubung aduan polis 9 Jun lalu yang mengaitkan suaminya, Sultan Kelantan, Raja Perempuan Kelantan dan lima yang lain berhubung dakwaan mendera dan menculiknya.

Tengku Muhammad Fakhry bagaimanapun menafikan semua tuduhan isterinya dan Daisy, termasuk dalam aduan polisnya di Kuala Lumpur, 11 Jun lalu.

Tengku Temenggong Kelantan juga merancang mengambil tindakan undang-undang terhadap isterinya dan ibu mertuanya berhubung dakwaan-dakwaan tersebut.
-malaysiakini-

Tiada ulasan: