"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Umno/PAS : Kenyataan Mursyidul Am dihukum haram oleh Harussani

Mufti Perak tak jumpa bukti kukuh. Tak jumpa kerana tak nampak. Tak nampak kerana buta. Buta pula bukan sejenis sahaja. Ada buta mata. Ada buta hati.

Seorang sahabat RasuluLlah s.'a.w.w. buta matanya. Namanya
Abdullah ibn Ummi Maktum. Tetapi hatinya tidak buta. Dia mulia. Ada orang yang tidak buta matanya. Tetapi hatinya buta. Orang itu hina.

Bagaimanapun, di antara ajaran Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak ialah seperti berikut:
Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan - kenyataan Najib pada 20hb April 1983 kepada para wartawan

Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawabkan jika berlaku huru-hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahan rakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu. Rakyat harus menyoal perlaksanaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan, pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu - kenyataan Najib pada 20 April 1992 kepada para wartawan
Berita berkaitan:
Haram tuduh tanpa bukti kukuh

Sainar Harian (26/6/09): Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, haram jika menyamakan sebuah parti politik dengan ajaran sesat tanpa memberikan bukti yang kukuh.

Beliau yang kesal dengan kenyataan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, tidak wajar bagi seorang pemimpin yang tinggi ilmu agamanya membuat tuduhan tanpa asas yang kukuh.

“Nik Abdul Aziz adalah seorang yang tinggi ilmu agamanya. Bagi saya, menyamakan Umno dengan ajaran sesat Ayah Pin adalah sesuatu yang tidak wajar," katanya semalam.

Beliau berkata, kenyataan seperti itu tidak harus dikeluarkan kerana boleh menimbulkan konflik memandangkan Umno dan PAS dianggotai oleh orang Melayu yang beragama Islam.
http://penarikbeca.blogspot.com/

Tiada ulasan: