"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Agenda Memecahbelah PAS Dilakukan Oleh Siapa?

ramziredang
Pada 18 Jun 2009, saya ada mengirim artikel bertajuk "Jangan Pecat Husam". Artikel tersebut hanya dipaparkan di tranungkite selama 2 jam kemudian ditarikbalik. Mungkin ianya dianggap sensasi atau menggemparkan. Memang benar ianya agak menggemparkan tetapi itulah kenyataan dan perancangan yang dapat dihidu oleh saya. Ternyata kebenaran perancangan oleh setengah individu dalam PAS telah menjadi nyata terutama dengan timbulnya isu Arif fahmi dan Perbadanan Menteri Besar Kelantan. Cuma dengan kebijaksanaan TGNA, perancangan tersebut tidak berjaya.

Bagi saya sangatlah aneh pada masa itu, (16 Jun 2009 ) cakap cakap agenda jahat tersebut, berlegar di sekitar Terengganu, padahal Husam adalah pemimpin Kelantan. Apa sebenarnya yang terbuku dihati? Tidak sempurnakah sembahyang malam setengah orang? Tidak berbaloikah lagi jawatan yang ada? Ke mana perginya Quran Sunnah Ijma' dan Qias yang menjadi pegangan perjuangan?

Saya tidak bertujuan menyebut secara jelas, cuma saya mengharapkan individu yang terlibat, jika membaca artikel ini, diharap renung renunglah. Insaflah dan ingatlah, janganlah jadikan diri kita satu elemen kepada keruntuhan yang bertopengkan Islam. Ingatlah akan pembalasan hari akhirat yang siksanya tiada berkesudahan.

Jalan taubat sentiasa terbuka jika nyawa belum sampai dihalkum. Semoga kita sama sama mengecap kembali erti manisnya perjuangan.

Tiada ulasan: