"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Utusan Malaysia Kata : Bersedia Untuk Satu Lagi 13 Mei

gomalysian
Terjemahan @

Link_asal

Bayangkan apa akan berlaku jika orang Melayu bangkit dan bertindak memijak pula gambar atau poster pemimpin-pemimpin Cina di negara ini. Tidak mustahil peristiwa berdarah 13 Mei yang menjadi sejarah hitam negara akan berulang (Utusan Malaysia).....

NO HOLDS BARRED

Raja Petra Kamarudin


Ini adalah intipati daripada apa yang dituliskan oleh Utusan Malaysia hari ini:

Tindakan beberapa pemimpin DAP meminjak gambar 3 ADUN melompat Perak bagaikan orang Cina memijak Melayu.

Dua daripada tiga ADUN PKR adalah Melayu -- maka ini bererti Cina itu telah memijak gambar Melayu.

Bayangkan jika Melayu juga memijak gambar-gambar pemimpin Cina. Tidak mustahil peristiwa berdarah 13 Mei akan berulang.

PAS dan PKR adalah alat Cina. DAP sangat bijak dengan menggunakan orang lain, khususnya Melayu. DAP telah memijak orang Melayu buat masa yang lama.

Dan seterusnya. Artikel lengkap boleh dibaca di bawah ini. (Anda juga boleh membaca 'Stepping on the DAP' oleh The Nut Graph disini:
http://www.thenutgraph.com/stepping-on-dap).

Menurut Utusan Malaysia, ini adalah tentang Melayu menentang Cina. Ini adalah tentang Cina menghina Melayu. Ini adalah tentang Cina telah memijak Melayu. Ini adalah tentang Cina telah mengetepikan Melayu. Ini adalah tentang Cina terus menguji kesabaran Melayu dan jangan hairan sekiranya rusuhan antara kaum seperti 13 Mei meletus.

Itu, pada dasarnya, menurut Utusan Malaysia, ini adalah maksudnya - orang Cina berjuang dan mereka tidak mempedulikannya.

Tetapi itu bukan yang mengelikan saya di sini. Adakah anda tahu apa yang mengelikan saya? Yang mengelikan saya adalah orang Cina telah memberitahu kepada saya bahawa Najib telah melakukan perkara yang betul dan Barisan Nasional mungkin akan mendapatkan semula majoriti 2/3 di Parlimen ditambahkan dengan semua negeri yang mereka kalah dalam pilihanraya umum Mac 2008.

Apa lagi yang boleh saya katakan selain daripada orang Cina akan menghadapi senario ini dan saya berharap agar Utusan Malaysia terus memainkan sentimen orang Melayu dengan rusuhan kaum 13 Mei. Mungkin ini adalah satu-satunya cara yang dapat mengejutkan orang Cina iaitu sekiranyanya rusuhan kaum benar-benar tercetus dan ratusan ribu mayat cina akan dikuburkan bersama dalam satu lubang besar seperti masa dulu.

Sheesh! Aku tidak mahu lagi bercerita panjang kerana apabila saya mula menceritakan saya akan menyesal kemudian.

Baca Petikan Utusan Malaysia @http://gomalaysian.blogspot.com/2009/12/raja-petra-utusan-malaysia-kata.html

Tiada ulasan: