"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lompat parti: Penjelasan terbuka Adun Kedah malam ini

Ali Hashim
ALOR SETAR, 22 Mei:
Malam ini akan menyaksikan samada dakwaan bahawa Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Selambau, S.Manikumar, Lim Soo Nee (Kulim), Tan Show Kang (Sidam )dan, Lee Guan Aik (Kota Darul Aman) akan isytihar keluar parti atau sebaliknya pada pentas ceramah PAS di Batu 9, Kompleks PAS Kedah, Kota Sarang Semut.

Walaupun masih terdapat spekulasi akan ada kejutan pada salah seorang daripada Adun tersebut, rakyat dan penyokong Pakatan Rakyat (PR) khususnya dari negeri Kedah sudah pasti ingin mendapat kebenarannya.

Sebelum ini desas-desus isu tersebut membawa kepada berita pembubaran Dun Kedah sehingga keempat-empat Adun yang dikaitkan perlu membuat penafian.

Namun begitu Kerajaan Negeri Kedah melalui platform PAS telah menyediakan pentas bagi memberi penjelasan kepada rakyat dengan menjemput keempat-empat Adun terlibat bersama-sama dengan Pengerusi PKR Negeri Kedah, Ahmad Kassim untuk bersama-sama menyatakan pendirian mereka.

Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail ketika menemui Adun-Adun tersebut baru-baru ini di Alor Setar, turut mendapat pengakuan sebenar bahawa tidak akan berlaku lompat parti dikalangan Adun-Adun tersebut.

Isu tersebut katanya hanyalah sengaja diputarbelitkan oleh Umno dan BN bagi mengeruhkan suasana semata-mata bagi merampas kembali kerajaan Negeri Kedah yang kini dipimpin oleh PR.

Malam ini juga akan menjadi penentu samada benar atau tidak dakwaan yang dimainkan oleh Umno dan Gerakan Kedah khususnya serta berjaya atau tidak Umno dan BN mencapai hasrat dan idaman mereka untuk menyaksikan tumbangnya Kerajaan PR di negeri Kedah sebagaimana yang berlaku di negeri Perak.

Tiada ulasan: