"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Skandal Enjin Jet : Saman ATM Dibatalkan

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini menolak saman yang difailkan oleh lima bekas pegawai kanan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) yang dipecat gara-gara kehilangan dua enjin jet F-5E pada 2007.

Pesuruhjaya Kehakiman, Datin Zabariah Mohd Yusof memberi keputusan dalam kamar selepas membenarkan permohonan kerajaan, Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Azizan Ariffin dan Majlis Angkatan Tentera Malaysia yang dinamakan defenden membatalkan saman itu.

Mahkamah turut memerintahkan kelima-lima bekas pegawai kanan itu membayar RM7,000 sebagai kos undang-undang kepada para defendan.

Pemecatan perkhidmatan kelima-lima mereka dibuat mengikut peruntukan statuori Perkara 77, Akta Angkatan Tentera dan mereka tertakluk di bawah undang-undang awam.

Mahkamah juga memutuskan adalah membazir masa dan perkara yang remeh untuk meneruskan saman kerana mengikut undang-undang ia pelanggaran kepada proses mahkamah.
-tvselangor-

Tiada ulasan: