"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Muktamar PAS Lulus Enam Usul

KOTA BAHARU, 12 Jun: Muktamar Tahunan PAS Ke-56 pada Sabtu meluluskan enam usul, dua daripadanya dibawa Jawatankuasa PAS Pusat dan masing-masing satu daripada Dewan Pemuda PAS, Dewan Ulama, Dewan Muslimat dan satu usul yang digabungkan dari beberapa kawasan PAS.

Kelulusan sebulat suara usul-usul itu diumumkan Timbalan Pengerusi Tetap, Hussin Ismail.

Usul pertama mengenai pindaan perlembagaan dibentangkan Setiausaha Agung PAS Datuk Mustaffa Ali manakala usul kedaulatan negara oleh Naib Presiden Salahuddin Ayob.

Usul ketiga mengenai penghapusan lesen judi sukan dibawa wakil Dewan Pemuda PAS Ahmad Fadhli Shaari manakala usul keempat mengenai pemerkasaan parti oleh wakil Dewan Ulama Syed Abdul Kadir Al-Joofre.

Usul terakhir mengenai persediaan menghadapi pilihan raya umum ke-13 dibawa perwakilan Jerantut, Dr Hamzah Jaafar.

Mengenai pindaan perlembagaan, Mustaffa mengusulkan supaya anggota parti tidak lagi perlu membayar RM5 untuk menyertai mana-mana Dewan Pemuda, Muslimat dan Ulama selepas ini.

Selain itu, anggota yang menyertai Lembaga Tatatertib parti tidak lagi dianggotai mereka yang memegang jawatan dalam parti.
-Bernama-

Tiada ulasan: