"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Biarlah Yang tolak Hudud Berada Dalam BN - Pak Ungku

Ungku Mohd Noor Ungku Mahmod
(Penyelia PAR Pulai Sebatang)

SEKALI lagi isu HUDUD mendapat perhatian dikalangan umum khusus ahli politik, sama ada parti pemerintah atau pembangkang Sama ada bertujuan ikhlas atau "political game" terserah pada kita menilainya.

Ada golongan yang menggunakan isu ini untuk memerangkap antara satu sama lain. Tapi yang jelas sebagai ahli PAS yang Islam sebagai dasar perjuangan sejak dari dulu lagi pasti tetap pertahankan Hudud sebab itu adalah perintah Allah yang setiap mukmin wajib beriman dan laksanakan.

KIta bersyukur kerana istilah Hudud itu sendiri berjaya tersebar dikalangan manusia. Maka akan ketahuanlah manusia bahawa Islam agama yang sempurna, tiada sesuatu pun yang terlepas pandang, atau perlu kepada eksperimen. Ianya adunan pemilik agong yang memiliki alam semesta dan seisinya. Dia yang menjadikan Karpal Singh, Najib, Nik Aziz, Haji Hadi dan semua yang hidup.

Jadi memang tepat masanya manusia ciptaan Allah akur dan tunduk kepada peraturan dan hukumnya, tidak kira apa anutan agama. Peraturan dan kepercayaan agama dua hal yang berbeda.

Kalau HUDUD itu baik untik manusia, kenapa kita tak bolih laksanakan kecuali kita mempunyai sentiman agama. Atau mungkin memiliki hati budi termulia hingga terlebih bersimpati dengan penjenayah, sedangkan mangsa jenayah yang tidak berdosa terpaksa menderita.

Di Malaysia sama ada orang Islam atau bukan Islam selama ini menurut peraturan hukum yang direka olih negara barat. Kenapa tidak dipersoalkan?

Olih itu saya ingin cadangkan supaya golongan yang menentang perlaksanaan HUDUD, sama ada individu atau parti dsbnya pergilah bersekongkol dengan UMNO yang sejak dulu menentang HUDUD.

Dan mereka yang bersetuju dengan HUDUD tidak kira apa fahaman dan agama marilah bersama-sama dengan PAS.

Karpal Singh, MCA Selangor dan MCA Johor serta UMNO dan yang serupa dengannya bolehlah duduk bersama menentang HUDUD.

Kerana tidak semua bukan Islam termasuk dalam DAP sendiri menolak HUDUD. Biarkan mereka yang menolak HUDUD berhimpun dalam Barisan Nasional. Semoga Karpal Singh dan konconya akan lebih subur bersama komponan UMNO dan BN menentang HUDUD.

Tiada ulasan: