"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PAS kaji keperluan Tamrin Ghafar bertanding

Muda Mohd. Noor

MELAKA: PAS Melaka akan mengkaji sama ada memberi laluan kepada Datuk Tamrin Ghafar untuk bertanding di negeri itu dalam pilihan raya umum akan datang.


“Kita akan melihat sama ada beliau boleh memberi kesan baik kepada PAS dan Pakatan Rakyat di Melaka.

“Jika ia memberi kesan yang baik, kita akan benarkan Tamrin bertanding atas tiket PAS. Bagaimanapun, namanya tidak ada dalam senarai yang dihantar kepada PAS Pusat.

“Ini kerana beliau menyertai PAS selepas nama tersebut dihantar tetapi namanya boleh dimasukkan kemudian,” kata Timbalan Pesuruhjaya PAS negeri, Kamaruddin Sidek.

Tamrin anak bekas Timbalan Perdana Menteri, Tun Abdul Ghafar Baba menyertai PAS pada 11 Ogos lalu. Beliau pernah menjadi ahli Parlimen Batu Berendam dari tahun 1986 hingga 1995 dan exco Pemuda Umno ketika Datuk Seri Anwar Ibrahim menerajui pergerakan itu.

“Nama Ghafar besar di Melaka, orang masih ingat jasa-jasa tokoh negara itu. Jadi kalau anaknya (Tamrin) bertanding akan mendatangkan masalah kepada BN.

“Tetapi kita masih mengkaji,” tambah beliau lagi.

Dalam perkembangan lain, Kamaruddin berkata, Pakatan Rakyat yakin akan menang 14 kerusi DUN.
Katanya, DAP akan menang lapan kerusi, PKR (4) dan PAS (4) dari 28 kerusi. Pada pilihan raya 2008, pembangkang cuma menang lima kerusi iaitu Kesidang, Kota, Bandar Hilir, Bachang dan Ayer Keroh.

Tiada ulasan: