"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PAS punca DAP tak faham hudud?

anaabdullah
Pada Bekas Mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainulk Abidin PASlah yang salah dan menjadi punca DAP tidak faham hudud.
Bercakap pasal faham hudud teringat penulis dengan “hidayat”. Hidayat hak milik Allah bukan hak milik PAS atau sesiapa.

PAS dan manuisia hanya boleh berdakwah atau menyeru serta mengajak orang kafir kepada mengisakan Allah sepertimana dilakukan oleh Rasulullah SAW.

Oleh itu, hidayat kepunyaan Allah. Allahlah yang memberi hidayat yang membolehkan orang kafir faham dengan Islam.

Demikian juga peranan PAS. PAS pun berdakwah. Soal DAP faham hudud bukan duduk ditangan PAS, tetapi duduk pada hidayat Allah.

Kita difahamkan Allah tidak akan memberi hidayat kepada orang kafir. Demikian juga orang munafik. Sebab itu orang kafir dan munafik tak akan faham hudud.

Akan tetapi tidak dinafikan ada sesetengah orang kafir yang faham islam, kerana telah mendapat hidayat dari Allah.

Mereka yang mendapat hidayat atau dengan kata lain Allah telah memberi hidayat kepada mereka dan mereka lantas masuk Islam dan beriman.

Sebab itu sehingga hari ini DAP ke MCA ke dan MIC ke tak akan faham hudud. Malah mereka tidak boleh faham Selagi tidak mendapat hidayat Allah.

Orang yang menagku islam sendiri pun jika tidak mendapat hidayat Allah tak akan faham akan hudud itu sepertimana yang apa yang berlaku kini.

Yang peliknya kebanyakan pemimpin melayu umno juga tak faham faham pasal hudud. Bukan setakat tak faham malahan menolak, menentang serta turut mempersenda sendakan hukum Allah itu.

Adakah ini PAS yang salah?

Tiada ulasan: