"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

RM10 juta ditaja kahwin anak Ketua Menteri Melaka.

mohdnoorawang
Jamuan dan Persandingan anak sulung Ketua Menteri Melaka DS Mohd Ali Rustam mencecah RM10 juta hingga RM13 juta. Jamuan dan segala bentuk makanan termasuk nasi minyak /nasi beriani untuk tetamu seramai 180,000 orang ditaja oleh Perbadanan Kemajuan Negeri Melaka (PKNM).
Lima puluh ribu (50,000) tin muniman air kacip Fatimah diberi hadiah kepada tetamu yang hadir. Difahamkan air kacip Fatimah dibekal oleh Syarikat Orang Kampung Sdn. Bhd. Cenderamata yang diberi kepada tetamu yang hadir dibekalkan oleh Mamee Sdn. Bhd.
Dikatakan makan untuk pengantin dan tetamu khas bernilai RM600,000. Dan disediakan oleh tiga puluh orang (30) tukang masak atau Chef's. Kehadiran tetamu seramai 180,000 orang telah direkod dalam "Malaysia Book Of Record dan yang yang paling jahat sekali Datuk Seri Mohd Ali Rustam berbangga kerana perkahwinan anaknya serta kehadiran tetamu dimasukkan dalam buku tersebut.

Mengikut Ahli Parlimen Pokok Sena dari PAS Datuk Mahfus Omar segala perbelanjaan perkahwinan anak Ketua Menteri Melaka Mohd Ali Rusatam ditanggung sepenuhnya oleh Perbadanan Kemajuan Negeri Melaka dan segala angensi kerajaan negeri dan tempatan.

Satu soalan cupu emas!. Boleh atau tidak pehak kerajaan negeri dan pehak perbadanan milik kerajaan menaja sepenuhnya kenduri kahwin anak Ketua Menteri tersebut?.

Soalan cupu emas kedua!. Nak tanya kepada pegawai disemua peringkat Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) adakh itu dinakam slahguna kusa atau mungkin ada ciri ciri rasuah?.....Kalau ada kenapa tidak siasat untuk mencari kebenaran salah atau sebaliknya?....

Betulah rasuah dalam UMNO dan Barisan Nasional berada ditahad yang barah peringkat keempat. Dan hidup pemimpin UMNO bermula dari perdana menteri dan seluruh pemimpin UMNO/BN kaki rasuah tegar.

Akhirnya rakyat ingin penjelesan dari Ketua Menteri Melaka Mohd Ali Rustam dan pehak berwajib terutama SPRM betulke perkahwinan, persandingan, makanan dan segala bentuk ditaja?...."

Tiada ulasan: