"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Apa Perasaan Rakyat Setelah Tersebarnya Perbualan Rahsia TS Muhyiddin Yasin?

Tranungkite
Klip video perbualan bekas Timbalan Perdana Menteri, TS Muhyiddin Yassin berkaitan duit RM2.6 bilion masuk ke akuan DS Najib Razak sudah tersebar ke pengetahuan rakyat. Apa persepsi rakyat sekarang? Apakah pihak penyiasat, polis dan SPRM akan mengabaikan perbualan itu?
Persepsi aku. Luahan TS Muhyiddin tu diyakini tulus. Dia kelihatan memberi justifikasi bahawa tegurannya kepada DS Najib berasas. Najib boleh pecat beliau. Tapi tetamunya atau kawan rapatnya kena tahu beliau tidak salah menegur Najib atas kepentingan rakyat. Beliau amat yakin dipecat kerana tegurannya itu.

Beliau tidak berniat untuk uar-uarkan kepada rakyat salah laku Najib. Beliau nak jaga juga Presiden UMNO dan UMNO itu sendiri. Jadi tak betullah dakwaan beliau bahawa beliau buat teguran berkaitan 1MDB kerana nak jaga kepentingan rakyat. Kalau sekadar berbisik kepada kawan, itu namanya memberi justifikasi membela diri. Kalau dedahkan di majlis terbuka atau kenyataan media, barulah untuk bersama kepentingan rakyat. Jadi, yang mana satu ni, TS Muhyiddin.

Apa pula persepsi rakyat? Pemimpin boleh alihkan isu dengan mengutuk pengviral klip video macam tindakan TS Kadir Sheikh Fadzir. Najib boleh diam membisu apabila didesak oleh wartawan. Pihak pensyiasat, polis dan SPRM boleh buat lembu kenyang. Tetapi apa perasaan rakyat? Apa perasaan rakyat yang ingin dibela seperti dakwaan Muhyiddin? Apa persepsi rakyat terhadap kamu semua? Persepsi aku? TERKUTUK!

Wahai rakyat, siapa sebenarnya yang ingin membela nasib dan kepentingan kita? Pemimpin UMNO-kah? Atau kuasa rakyat?

Tiada ulasan: