"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PAS KINI

abuamar
PAS KINI. sejak G18 di bersarakan oleh kumpulan ulamak drp kepimpinan PAS ,kini terasa sangat PAS KURANG MENYENGAT dalam isu2 negara . Jika sebelum ini PAS lantang memperjuangkan kesengsaraan rakyat akibat penindasan pemerintah, dan lantang mengkritik kebobrokkan dasar pemerintahan Negara, tapi kini PAS kelihatannya lebih senyap dan menyepi malah ada pemimpin utamanya yang berkata kurang bercakap itu baik

Situasi ini sangat jelas kelihatan Seperti kata Dr Agus: “Satu yang saya perhatikan ialah tanpa kumpulan progresif ini, tiada lagi pemimpin PAS yang kelihatan merakyat dan memahami isu-isu semasa negara. Tiada lagi kenyataan menarik dari pemimpin PAS untuk mengulas isu Felda, GST, 1MDB dan lainnya.”

Jika keadaan ini berterusan,maka suka saya cadangkan agar PAS membuka PUSAT KHIDMAT NASIHAT di setiap markas PAS di seluruh Negara.Para ulamak dan ustaz PAS bolehlah memberikan nasihat dan khimad kaunseling percuma kpd masyarakat mengenai hal2 yg berkaitan dg “HAID DAN NIFAS”, “SAH BATAL UDHUK”, “SUNNAH2 MAKAN CARA RASULALLAH SAW”, ATAU “ KHEMAH2 IBADAH UTK PELAJAR DAN REMAJA”

Dan pada setiap Ramadhan, perbanyakkan jihad mengagihkan bubur lambok. RASANYA HANYA ITULAH SHJ KEPAKARAN YG ADA PADA KEPIMPINAN PAS KINI. Oh ya…jgn lupa, perbanyakkan juga pertandingan MEMANCING demi untuk menggalakkan hobi memancing di kalangan ahil PAS,

3 ulasan:

Unknown berkata...

Aduhhh!!! Memang bijak Dr.Agus ni,satu telahan yang sangat tepat. Kalau buat apa yang dicadangkan tu, tidaklah PAS menganggu perancangan orang lain untuk menghumban UBN yang penuh dengan keborokan dan menindas rakyat.

fazurybeuteq berkata...

satu lagi kalau bolih sediakan iklan untuk menjemput mana2 ulamak pas untuk memberi cermah dirumah2 ,sebutkan juga bayaran yang dikenakan agar mudah bagi oarng ramai unutk mnejemputnya.Potongan harga bolih dibuat untuk menjemput presiden dan mursidul am sahaj,

Abdul Said berkata...

Memang ada benarnya kenyataan Dr Agus. Sekarang 'ulamak-ulamak' PAS sibuk hentam geng G18. Geng yang telah berjaya dinyahkan dari sebarang jawatan. Patutnya gembiralah. Raikan kemenangan. Teruskan agenda. Ini tidak. Sibuk pasal hal orang lain sampaikan lupa kepada saudara-saudara kita yang berpuasa dan berhari raya didalam kemah. Eloklah PAS dirihatkan dari memerintah Kelantan.