"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Penjenayah terkepung di jalan mati (Gambar)

FMT Reporters
pecah-rumah_polis_600
PETALING JAYA: Dua sahabat yang dipercayai ingin melakukan pecah rumah tersilap langkah apabila mereka terperangkap dalam kepungan polis ketika cuba melarikan diri.

Kejadian berlaku pagi Jumaat di Butterworth, Pulau Pinang.

Berdasarkan maklumat, salah seorang daripada mereka berjaya dicekup polis manakala rakannya sempat meloloskan diri.

Sebelum itu, berlaku adegan kejar mengejar antara polis dengan dua rakan penjenayah itu.
Suspek yang menaiki sebuah kereta jenis Proton Iswara berwarna hitam telah diekori oleh anggota unit peronda yang curiga selepas melihat pergerakan mereka.

Dua sahabat itu yang menyedari kehadiran polis cuba memecut kenderaan yang dinaiki namun, tidak bernasib baik kerana jalan melalui jalan mati.

Berdasarkan pemeriksaan ke atas kereta yang dinaiki, polis menemui barang-barang yang dipercayai hendak digunakan untuk melakukan kegiatan pecah rumah.

Menurut seorang saksi yang merupakan pekerja Majlis Perbandaran Seberang Perai, suspek hampir melanggarnya ketika cuba melarikan diri.

Gambar penahanan suspek itu menjadi viral di media sosial dan telah dikongsi di laman Facebook Traffic Daily Report.

Tiada ulasan: