"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Video: Guru cedera ditetak penyamun


PETALING JAYA: Seorang guru wanita bertindak berani melawan penyamun yang di sebuah kedai serbaneka di Pagoh, Muar.

Dia bertekad untuk bergelut sebaik beg tangannya cuba dirampas suspek.

Dalam kejadian pada jam 6.42 pagi Rabu, kelihatan seorang lelaki memasuki premis berkenaan dan kemudian cuba meragut beg tangan guru berkenaan yang ketika itu berada di kaunter.

Dia yang enggan menyerah kemudian bertindak melawan.

Berdasarkan visual rakaman litar kamera tertutup (CCTV), dua pekerja kedai berkenaan kelihatan tergamam dan mula cuba bertindak selepas mangsa jatuh selepas bertarung dengan lelaki itu.

Dia mengalami kecederaan dikepala dipercayai akibat terkena senjata tajam yang digunakan untuk merampas beg tangannya.

Suspek kemudian berjaya melarikan dengan menaiki sebuah kereta jenis Perodua Myvi warna hitam yang menunggu di tepi jalan bersama beg tangan.

Selain mengalami kecederaan, mangsa turut menanggung kerugian RM700 dalam kejadian berkenaan.

“Ni kalu penyamun tu kena tangkap pastu kena balun balik ngan parang dia bawak tu..mesti ada yg kata “kesiannya..kena pukul mcm tu skali..bw je la p balai” keh3x….hurmmmm.

“Apapun tahniah buat cikgu tu, berani lawan blk walaupon berisiko like emoticon semoga cepat sihat,” tulis Mohd Faiz Mohd Khalid.
-fmt-

Tiada ulasan: