"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kelebihan Pas hilang setelah Nik Aziz meninggal dunia – Mat Taib

Adam Abu Bakar 
Nik-Aziz
SHAH ALAM: Salah satu sebab mantan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad Muhammad Taib meninggalkan PAS adalah disebabkan pemergian bekas Mursyidul Am Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Menurutnya, setelah Nik Aziz meninggal dunia pada 12 Februari 2015, kelebihan yang beliau nampak di dalam Pas seolah-olah hilang.

“Saya tidak nampak apa yang saya nampak ‘last time’. Sebelum dan selepas masuk PAS. Saya tengok dengan cara buang pemimpin yang kini Parti Amanah Negara (AMANAH). Ini tidak seharusnya berlaku. Kalau orang beragama, ini tidak sepatutnya berlaku. Itu bukan caranya,” ujarnya.

Muhammad yang kini bersama PKR menyatakan, walaupun Nik Aziz bertubuh kecil, tetapi tidak menafikan bahawa Allahyarham mempunyai pengaruh yang besar.

“Dia (Nik Aziz) merupakan lelaki yang bertubuh kecil, tetapi mempunyai pengaruh yang besar. Semasa dia ada (hayatnya), mereka (pemimpin Pas kini) tidak berani macam ini.

“Pada hayatnya ketika itu, bangsa Cina juga membawa bendera PAS. Apa yang dia buat nampak jelas pada masa itu. Sekarang ini nampak ada permainan perkauman. Jika diikutkan zaman Nabi, mana ada perkauman,” jelasnya.
-fmt-

Tiada ulasan: