"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tiada siapa tolong sampai dilanggar dua kali

Sedutan rakaman CCTV menunjukkan seorang wanita dilanggar motor sebanyak dua kali.
SICHUAN - CHINA. Seorang wanita mengalami nasib malang apabila dilanggar dua kali dalam tempoh dua minit, minggu lalu.

Menurut laporan South China Morning Post, rakaman CCTV menunjukkan wanita berkenaan dilanggar sebuah motosikal semasa melintas sebuah jalan raya yang sibuk di Leshan Rabu lepas.

Walaupung penunggang motosikal dan mangsa sama-sama terjatuh, penunggang motosikal berkenaan tidak menolong mangsa dan berlalu pergi.

Orang awam yang dirakam berjalan dan menunggang basikal di kawasan sekitar juga dilihat tidak menghiraukan mangsa.

Selepas dua minit, mangsa yang masih terbaring di atas jalan raya dilanggar oleh sebuah lagi motosikal.

Sebuah van yang dirakam hampir 'melanyak' mangsa pula berhenti dan mengundur, kemudian membuat pusingan untuk mengelak mangsa yang masih terbaring.

Mangsa akhirnya dibantu oleh seorang lelaki yang membawanya ke hospital.

Laporan media tempatan mengatakan mangsa kini berada dalam keadaan stabil.

Tiada ulasan: