"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kerjasama Pas, Umno diteruskan dalam 'Sehati Sejiwa Memerangi Rasuah'

BORHAN AHMAD
Takiyudin, Razali Ibrahim dan Nasharudin di atas pentas 'Sehati sejiwa'.
Takiyudin, Razali Ibrahim dan Nasharudin di atas pentas 'Sehati sejiwa'.
Kerjasama antara Umno dan Pas diteruskan lagi hari ini apabila Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyudin Hassan berganding bahu dengan Timbalan Menteri yang juga Ketua Umno Bahagian Muar, Datuk Razali Ibrahim dalam satu dialog rakyat.

Keedua-duanya menjadi ahli penal dalam Dialog Rakyat "Sehati Sejiwa Memerangi Rasuah" anjuran Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di ibu negara hari ini.

Moderator kepada dialog ini pula adalah bekas Timbalan Presiden Pas yang banyak menjadi jambatan antara kedua-dua parti, Datuk Nasharudin Mat Isa.

Program yang dianjurkan sempena Hari Pencegahan Rasuah Sedunia itu diadakan di bangunan MARA, Jalan Tuanku Abdul Rahman, Kuala Lumpur.

Sebelum ini, ketika menjadi timbalan presiden, Nasharudin pernah mengesahkan, cadangan kerjasama dengan Umno itu telah diluluskan oleh Majlis Syura Ulama.

Bekas naib presiden, Datuk Dr Hassan Ali juga berkata, Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang juga bersetuju dengan cadangan itu namun ditentang oleh mereka yang digelarkan beliau sebagai 'Anwarinas' dan 'Parasit" dalam Pas.

Hampir kesemua pemimpin kanan Umno dan Pas duduk sepentas 4 Disember lalu di Stadium Titiwangsa dalam Himpunan Solidariti untuk Rohingya.

Sehari selepas itu kunjungan Abdul Hadi ke Maha 2016 diiringi Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek. Beliau juga disambut hormat oleh Datuk Seri Noh Omar dan Tun Abdullah Badawi, bekas perdana menteri dalam kunjungan itu.

Tiada ulasan: