"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rusia janji bunuh semua di Aleppo ternasuk anak-anak kecil ini?


Rusia janji bunuh semua di Aleppo Dua adik-beradik yang menjadi mangsa perang di Syria. - Foto AP
MOSCOW - RUSIA. Kerajaan Rusia mengugut akan membunuh mereka yang tidak meninggalkan bandar Aleppo, Syria dengan segera, semalam.

"Jika ada sesiapa yang tidak meninggalkan Aleppo, beliau akan dihapuskan. Tidak ada jalan keluar lain," kata Menteri Luar Rusia, Sergei Lavrov dipetik laporan Yahoo News.

Bandar Aleppo di Syria yang masih dikuasai Free Syarian Army dan beberapa kumpulan pejuang Sunni ketika ini masih dibom pesawat pejuang milik Rusia dan kerajaan rejim Bashar al-Assad.

Beratus-ratus penduduk Aleppo dikhuatiri terbunuh manakala dianggarkan 250,000 yang lain masih terperangkap dalam bandar berkenaan.

Sementara itu, semua hospital di Aleppo sudah musnah dibom pesawat pejuang rejim dan berpuluh ribu penduduk sudah melarikan kerana kehabisan makanan.

Perkara tersebut dimaklumkan oleh ketua misi kemanusiaan Persatuan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), Stephen O'Brien, November lepas.
-sinarharian

Tiada ulasan: