"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mat Sabu yakin boleh tawan Kelantan, menangi Putrajaya walaupun 3 penjuru

KUALA TERENGGANU: Presiden AMANAH, Mohamad Sabu yakin walaupun terpaksa bertembung tiga penjuru dalam PRU14 nanti, Pakatan Harapan dan sekutunya Parti Pribumi Bersatu Malausia (PPBM) akan berjaya mengambil alih Putrajaya.

Bahkan, beliau yakin AMANAH dan rakan-rakannya juga akan berjaya mengambil alih Kelantan daripada Pas, lapor Malaysia Dateline semalam.

“Kalau 26 tahun lalu Pas berusaha menumbangkan Mat Yaakob (Tan Sri Mohamad Yaakub), kini Mat Yaakob (Datuk Ahmad Yakub) juga bakal ditumbangkan di Kelantan oleh Pakatan Harapan dan Bersatu (PPBM),” katanya dalam Dialog Terbuka Isu-isu Semasa di sebuah hotel dekat Kuala Terengganu hari ini.

Mohamad Sabu yang menjadi tetamu khas dialog anjuran AMANAH dan Pakatan Harapan Terengganu itu yakin, kajian yang dibuat oleh Invoke menjadi penanda aras yang hampir tepat dengan senario politik negara dan Mohamad yakin usaha Invoke akan membantu Pakatan Harapan pada PRU14.

Dalam ucapannya, Mohamad menjelaskan, China kini menjadi pesaing utama kepada Amerika Syarikat dalam menguasai ekonomi baharu dunia.

Orang Islam pula, katanya kini berada pada tahap paling bawah dalam urus tadbir negara.

Beliau memberikan contoh bagaimana Taliban di Afghanistan gagal apabila mendapat kuasa dan saling berbunuhan sesama sendiri kerana tidak berjaya menjadi kerajaan yang baik.

“Kita lihat Somalia lebih 30 tahun berbalah sesama sendiri sampai menghalalkan darah orang Islam. Ini semua kerana pemikiran takfiri yang amat merbahaya,” katanya.

Bagi beliau, Umno dan Pas kini benar-benar duduk sekapal.

“Mereka dah berganding bahu bersama-sama ke Myanmar dalam satu kapal,” katanya.

Beliau juga mengimbau kenyataan Almarhum Presiden Pas, Datuk Fadzil Mohd Nor yang mengatakan, adalah khurafat meletakkan hanya Umno sahaja yang boleh memerintah.

“Kini khurafat itu kembali bila pemimpin Pas meletakkan harapan pada Umno masih bagus memerintah Malaysia,” katanya.

Tiada ulasan: