"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tular Tiga Beradik Hias Kubur Ayah Sentuh Hati Netizen (Gambar)


PETALING JAYA: Kisah tiga beradik menghiasi kubur ayah mereka dengan rumput karpet, yang tersebar sejak 2 Februari lalu, terus mendapat perhatian netizen.

Berdasarkan nukilan pemilik akaun Facebook bernama Faizul Ezmin, mereka bertiga berbuat demikian kerana tidak mampu membelikan rumah semasa arwah ayahnya masih hidup.

Malah Faizul yang menggelar dirinya sebagai Emen, mengakui mereka bertiga jarang melawat arwah ayahnya tetapi kini keadaan sudah berubah kerana mereka sering datang untuk membersihkan kubur.

Selain itu, Emen berkata, dia dan adik beradiknya tidak mampu menghiaskan kubur ayahnya dan mereka mengambil keputusan untuk meletakkan rumput karpet sebagai ganti.
Status yang dimuatnaik oleh Faizul Ezmin.
Dia sempat memberi pesanan kepada netizen supaya menghargai orang tua selagi mereka masih hidup.

"Yang masih hidup, ade mak abah tu... Kalau emak abah call, msg tu maknanya diorang rindu, so amik jela cuti... Duit banyak2 pun bukan leh tabur atas kubur mak abah tu nanti...," katanya.

Status Emen itu mendapat 14,000 'like' dan dikongsi lebih 6,052 selain mendapat 1,700 komen setakat Sabtu.

Rata-rata netizen menggangap kisah tiga beradik tersebut sebagai sumber inspirasi kepada mereka untuk lebih menghargai ibu bapa masing-masing.
-mstar

Tiada ulasan: