"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

DR Mahathir Mohamad dimasukkan ke IJN

DR Mahathir Mohamad dimasukkan ke Institut Jnatung Negara malam tadi kerana jangkitan di dadanya dan demam.

Menurut IJN, pengerusi Pakatan Harapan itu dimasukkan ke wad biasa untuk rawatan dan pemantauan.

"Dr Mahathir akan dimasukkan ke wad beberapa hari bagi membolehkan rawatan dan pemantauan dibuat. Hanya keluarga terdekat sahaja dibenarkan melawat," katanya dalam satu kenyataan.

Beliau yang juga pengerusi Bersatu turut membatalkan tiga program kempen itu di Bentong dan diikuti ceramah di penempatan Felda hari ini.

Dr Mahathir yang kini berusia 92 tahun sebelum ini pernah dimasukkan dua kali ke IJN iaitu kali terakhir pada 9 Ogos, 2016 dan pada 16 November 2013

Pada Disember tahun lalu, Dr Mahathir tidak hadir pada sesi ceramah di Ipoh berikutan keadaan kesihatannya tidak mengizinkan dan pada Julai, beliau turut membatalkan kehadirannya pada majlis makan malam kutipan dana di Kluang juga disebabkan masalah kesihatan.

Pada 1989, beliau pernah mengalami masalah jantung dan menjalani pembedahan pintasan jantung di IJN.

Beliau turut menjalani pembedahan pintasan jantung kali kedua pada 2007.

Sementara itu, anaknya Marina menerusi akaun Twitternya berkata dia sudah melawat bapanya itu pagi ini.

"Saya melawat ayah pagi ini. Beliau dalam keadaan baik, hanya perlu berehat. Beliau akan kembali berjuang tidak lama lagi!" tulisnya.

Tiada ulasan: