"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lebai PAS ini dapat gelaran Dato beli dari seberang?

Wan Azlan
PENJELASAN:

YB. HJ. HUSAM MUSA telah dipecat dari keahlian Pas tanpa dipanggil membela diri secara adil. Bukannya Yb.Hj Husam yg keluar dari Pas.

Disini tdk timbul soal KIFARAT ALLAH terhadapnya krn beliau telah melanggar 'BAI'AH'. Adakah Dr. Mahathir yg ditarik semula darjah kebesarannya oleh KDYMM Tuanku al-Sultan Kelantan itu kerana beliau melanggar 'Bai'ah' ??

Hal tersebut sudah diperakui oleh Presiden Pas (Hj Hadi) dlm kenyataannya suatu masa dulu.

Kenyataan yg dibuat oleh Nik Zawawi ini sudah keterlaluan dan melampaui batas sehingga sampai keperingkat MEMFITNAH TERHADAP ALLAH dan meletakkan (BERISTINBATH) bahawa kekuasaan ALLAH itu terlalu sempit dan zalim.

Soalan yg perlu Nik Zawawi jawab ;
Mana lebih tinggi kedudukan/darjat kamu yg terang-terang membeli gelaran Dato' dari Sulu/Mindanoa atau Palembang jika dibandingkan dgn kedudukan/darjat rakyat biasa ??

BENAR dan YAKINLAH !!
Sesungguhnya kamu tidak akan dihina dan diaibkan oleh ALLAH jika benar-benar kamu seorang pejuang kebenaran yg ikhlas, merendahkan diri serta berhina diri di hadapan ALLAH AZZAWAJALL.

Tiada ulasan: