"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kelantan tarik balik larangan pada Husam, Wan Rahim?

Kerajaan Kelantan dikatakan menarik balik larangan masuk ke pejabat-pejabat berkaitan kerajaan negeri ke atas beberapa individu sebelum ini.

Langkah itu mula menjadi bualan penduduk tempatan selepas satu imej menunjukkan sekeping surat menjadi tular di media sosial hari ini.

Melalui gambar tersebut, surat terbabit bertarikh 21 Nov 2018 menggunakan tajuk 'Penarikan balik larangan kepada individu-individu yang telah disenaraihitamkan dari memasuki Kompleks Kota Darulnaim dan pejabat-pejabat kerajaan negeri Kelantan.'

Bagaimanapun Malaysiakini tidak dapat mengesahkan secara bebas kesahihan surat berkenaan buat masa ini.

Menurut surat tersebut, penarikan balik larangan berkenaan merupakan arahan daripada setiausaha kerajaan negeri.

"Bagaimanapun larangan memasuki istana-istana Kelantan yang telah dikeluarkan kepada individu-individu disenaraihitamkan sebelum ini masih berkuatkuasa seperti biasa," kata notis yang didakwa ditandatangani Setiausaha Kerajaan Negeri, Nazran Muhammad.

Pada 27 Mei lalu, Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Kelantan Husam Musa dan Pengerusi Amanah Kelantan Wan Abd Rahim Wan Abdullah dilarang memasuki pejabat kerajaan negeri dan istana di negeri itu.

Untuk rekod pingat kebesaran Husam dan Abdul Rahim juga ditarik balik oleh pihak istana Kelantan.

Bagaimanapun Husam yang kini dilantik menjadi anggota Dewan Negara diberikan pingat oleh kerajaan Melaka.

Malaysiakini cuba mendapatkan komen daripada Nazran bagi mengesahkan surat berkenaan namun setakat ini belum berhasil.

Sementara itu Wan Abd Rahim yang dihubungi Malaysiakini memberitahu beliau tidak ada maklumat mengenainya.

"Tak ada lagi setakat ini, ambo (saya) pun tak dapat lagi apa-apa surat daripada kerajaan negeri," katanya ringkas.

Tiada ulasan: