"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

GERAK98: PM YANG ROSAK MESTI DIGANTI DAHULU

 GERAK98 

1. Muhyiddin jelas membuktikan dirinya merupakan seorang Perdana Menteri yang rosak dan mementingkan kuasa daripada pemulihan ekonomi dan kesejahteraan rakyat apabila cuba membunuh proses demokrasi dengan jalan darurat.

2. Malaysia seharusnya terus maju, dihormati, dinamik dan wajib melaksanakan reformasi dan tidak boleh memberikan ruang kepada seorang yang rosak terus berkuasa.

3. Kita mesti tegas dan melakukan perkara yang betul dengan memastikan negara ini tidak ditadbir oleh seorang yang rosak seperti Muhyidin. Sejarah telah membuktikan tidak ada negara yang mampu berjaya jika diterajui oleh seorang Perdana Menteri dan kabinet yang tiada arah tuju.

4. Episod mutakhir negara ini memperlihatkan agenda Muhyidin bersama Azmin Ali merancang untuk menguatkuasakan darurat dinegara ini tanpa memikirkan natijah daripada perlaksanaan darurat akan memudaratkan ekonomi negara lantas mengheret rakyat kepada kesengsaraan.

5. Apa ertinya jika Bajet diluluskan namun negara masih dibawah pentadbiran Perdana Menteri dan kabinet yang rosak ini. Negara seperti memberi isyarat yang salah kepada pelabur asing dengan membiarkan negara masih ditadbir oleh seorang Perdana Menteri dan kabinet sama.

6. Atas asas asas yang jelas ini, GERAK98 menegaskan, kewajipan negara mengambil langkah dan sikap yang betul tanpa kompromi dengan mempastikan pentadbiran negara tidak diketuai oleh seorang Perdana Menteri yang rosak dan lemah bersama kabinetnya ini.

7. GERAK98 akan meneruskan usaha gigih mempastikan negara mengambil sikap betul berlandaskan prinsip sebenar tanpa berkompromi sama sekali dengan Perdana Menteri dan kabinet yang tiada integriti, tiada majoriti,lemah dan menyalahguna institusi serta instrumen negara kerana agenda peribadi untuk terus kekal berkuasa.

8. GERAK98 menggesa ahli ahli Parlimen didalam sidang Parlimen akan datang menggunakan segala ruang yang ada yang termaktub didalam undang undang wajib berusaha mencari jalan menggantikan Perdana Menteri yang rosak ini dengan seorang yang benar benar berwibawa dan mampu membawa majoriti besar dan membina kerajaan yang kuat dan stabil.

9. Ianya juga selaras dengan titah DYMM dan Raja2 Melayu yang mahu sebuah kerajaan stabil. Menggantikan seorang Perdana Menteri rosak dan lemah adalah langkah paling penting didalam mempastikan sebuah kerajaan itu stabil.

10. GERAK98 bersama seluruh rakyat Malaysia yang cintakan negara dengan jelas menolak seorang Perdana Menteri yang rosak kerana Malaysia kini berada diposisi amat serong dimata dunia.

11. Menolak Perdana Menteri bernama Muhyidin bersama kabinetnya bakal menyelamatkan Malaysia malah negara pasti akan kembali berada dilandasan yang betul untuk membina kembali segala kerosakan yang berlaku dan amat jelas Malaysia akan kembali menjadi sebuah negara yang dikagumi tanpa Muhyidin.

MOHAMAD EZAM NOR/GERAK98 /30 OKTOBER 2020

Tiada ulasan: