"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ahli Parlimen Lahad Datu sah keluar Warisan

Durie Rainer Fong

KOTA KINABALU: Warisan hilang kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) secara serentak selepas Ahli Parlimen Lahad Datu Mohamaddin Ketapi mengumumkan keluar parti hari ini.

Mohamaddin yang juga ADUN Segama itu mengumumkan keluar daripada parti pimpinan bekas Ketua Menteri Sabah Shafie Apdal untuk menjadi wakil rakyat Bebas yang menyokong kerajaan Gabungan Rakyat Sabah (GRS).

Tindakan itu dibuat selepas ADUN Sindumin Yusof Yacob mengumumkan keluar parti tiga minggu lalu iaitu pada 8 Okt.

Walaupun mendakwa mesra GRS di peringkat negeri, Mohamaddin berkata beliau hanya akan menjadi “Ahli Parlimen Bebas sepenuhnya di peringkat persekutuan.”

Bekas Menteri Pelancongan, Seni dan Budaya ketika pentadbiran Pakatan Harapan (PH)-Warisan itu berkata kurangnya pembangunan di peringkat negeri dan Parlimen menjadi antara alasannya untuk keluar.

“Oleh itu, saya percaya keadaan ini akan berterusan jika terus kekal dalam blok pembangkang,” katanya kepada wartawan di sebuah hotel, di sini.

“Dengan ini, saya mengumumkan keluar daripada Warisan untuk menjadi wakil rakyat Bebas yang mesra kepada kerajaan negeri.”

Tiada ulasan: