"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Logo Pas di PRN Melaka: Pas cuba pancing jerung dengan kail panjang sejengkal

MALAYSIA DATELINE

Cadangan Timbalan Presiden Pas, Datuk Sri Tuan Ibrahim Tuan Man agar Barisan Nasional (BN) dan Perikatan Nasional (PN) menggunakan logo Pas dalam pilihan raya negeri Melaka disifatkan sebagai percubaan untuk memancing jerung tetapi dengan kail hanya panjang sejengkal.

“Tuan Ibrahim Tuan Man cuba pancing jerung dengan kail panjang se jengkal,” kata Kadir dalam posting beliau difacebooknya selepas Tuan Ibrahim membuat cadangan itu.

Tokoh wartawan negara, Datuk A Kadir Jasin berkata demikian ketika mengulas cadangan menteri kerajaan persekutuan itu selepas kononnya BN dan PN berebut-rebut untuk mendapatkan sokongan Pas.

“Oleh kerana semua parti bersetuju bekerjasama dengan Pas, elok kalau kita gunakan satu logo iiatu logo Pas dalam PRN Melaka nanti.

“Fikir-fikirkan,” kata Tuan Ibrahim, Menteri Alam Sekitar dan Air itu menerusi facebook beliau semalan.

Ekoran itu, pelbagai sindiran dihalakan kepada Pas berikutan cadangan Tuan Ibrahim itu.

Bagi bekas Penasihat Media Perdana Menteri itu, beliau tidak dapat mengesahkan apakah cadangan Tuan Ibrahim ini serius atau menyindir.

“Sama ada dia menyindir atau Pas berasa sangat kuat kerana dapat rasa kerusi Menteri,” kata Kadir yang dipercayai berikutan kegagalan Umno dan Bersatu mahu bekerjasama dalam PRN Melaka.

Namun bagi Kadir Pas silap apabila mahu memperdayakan Umno tetapi hanya dengan umpan biasa sahaja.

“Nak pancing jerung Umno dan Bersatu, umpan cacing tak main la kot?” kata Kadir lagi ketika mengulas pandangan kawan-kawannya dalam facebook.

Sebelum ini, Umno telah membuat keputusan tidak akan bekerjasama dengan Bersatu berdasarkan pandangan 90 peratus akar umbi Umno tidak bersetuju dengan cadangan itu.

Tiada ulasan: