"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Adun Perak tawar RM1,000 untuk kesan 4 ahli parlimen 'hilang'

Malaysiakini 

story-image

Seorang pemimpin PKR menawarkan ganjaran RM1,000 kepada sesiapa yang dapat mengesan keberadaan tiga anggota kabinet dan seorang timbalan menteri yang didakwanya "masih hilang" ketika orang ramai masih bergelut untuk pulih daripada bencana banjir di seluruh negara.

Dalam kenyataan hari ini, Ketua Penerangan PKR Perak Muhammad Arafat Varisai Mahamad berkata empat menteri yang 'hilang' itu ialah Hishammuddin Hussein (Menteri Pertahanan), Ahmad Faizal Azumu (Menteri Belia dan Sukan), Tuan Ibrahim Tuan Man (Menteri Alam Sekitar dan Air), dan Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia Zahidi Zainul Abidin.

"Saya terpanggil membuat tawaran ini kerana muka keempat-empat mereka langsung tidak dilihat dalam misi membantu mangsa banjir yang melanda negara kita yang setakat ini berpuluh-puluh nyawa.

"Tindakan saya ini terpaksa diambil kerana sampai sekarang tiada maklumat jelas daripada mana-mana pihak, di manakah mereka?

"Adakah mereka hadir majlis rasmi di luar negara dan kenapa langsung tiada terlibat dalam misi bantuan banjir?" katanya.

Terdahulu, Kartunis Zulkiflee SM Anwar Haque atau pun dikenali sebagai Zunar juga membuat ciapan bahawa empat menteri tersebut sebagai 'hilang'.

Arafat yang juga Adun Hulu Kinta berkata tawaran ganjaran itu akan berterusan sehinggalah mereka berjaya dikesan.

"Sesiapa yang dapat mengesan keempat-empat ahli parlimen ini boleh memberi maklumat melalui messenger Facebook YB Arafat - Pusat Khidmat Rakyat ADUN Hulu Kinta berserta nombor akaun," katanya.

Tiada ulasan: