"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

‘Stesen berikutnya… Sungai Buloh’, orang ramai tidak sabar lihat kesudahan Bossku

FAZLI RADZI

‘Stesen berikutnya… Sungai Buloh’ dan soalan bertanyakan tentang ‘check in’ Sungai Buloh antara komentar orang ramai yang dilihat tidak sabar untuk mengetahui kesudahan membabitkan Datuk Seri Najib Razak.

Reaksi awam itu sejurus barisan hakim sebulat suara menolak permohonan Najib untuk mengemukakan bukti baharu dalam kes rasuah SRC International mencecah RM42 juta.

Ketua Hakim Negara Tengku Maimun Tuan Mat yang mempengerusikan panel lima hakim memutuskan bukti tersebut tidak relevan dengan kes terhadap bekas Presiden Umno itu.

Terdahulu, Najib memohon agar kesemua sabitan terhadapnya dibatalkan iaitu satu pertuduhan salah guna kuasa, tiga pertuduhan pecah amanah jenayah dan tiga pertuduhan pengubahan wang haram.

“Stesen berikutnya… Sungai Buloh,” komen Syeikh Syamil manakala Nurul Ashikin yang mengaku tidak sabar bertanyakan, “Hari ni check in Sungai Buloh ka?”

Ramai juga warganet mendoakan kesejahteraan buat kesemua panel hakim dan semoga mereka sentiasa dilindungi Allah dalam menjalankan tanggungjawab demi negara.

“Alhamdulillah. Hakim bertindak dengan bijaksana dan telus tanpa tekanan daripada mana-mana pihak.

“Hakim yang menjalankan tanggungjawab dengan penuh amanah dan jujur, suatu perkara yang baik untuk negara kita,” tulis Shahnizam Zam pula.

Untuk rekod, Penjara Sungai Buloh yang berusia 26 tahun itu mampu memuatkan seramai 3,000 banduan yang terdiri daripada banduan reman dan sabitan.

Kompleks penjara itu merupakan institusi penjara pertama di Jabatan Penjara Malaysia yang dilengkapkan dengan Sistem Keselamatan Elektronik Bersepadu (SKEB).

Tiada ulasan: