"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anggota, pegawai polis ditahan sertai pertubuhan haram

MUHAMMAD AFHAM RAMLI
 
DUNGUN - Beberapa anggota dan pegawai polis ditahan dipercayai terlibat dengan aktiviti pertubuhan haram di sini pada Jumaat.

Operasi khas yang dijalankan pihak Bukit Aman itu turut menahan beberapa orang awam.

Difahamkan, pertubuhan itu dipercayai aktif dalam kalangan anggota terbabit sejak beberapa tahun lalu.

Menurut sumber, polis turut merampas beberapa kenderaan selain pelbagai barang, antaranya telefon bimbit, senjata tajam, baju berlogo, borang keahlian serta pelekat.

Tambah sumber, kesemua tangkapan telah direman untuk siasatan lanjut di bawah Akta Pertubuhan 1966.

Sementara itu, Ketua Polis Terengganu, Datuk Rohaimi Md Isa ketika dihubungi mengesahkan penahanan terbabit.

"Siasatan masih dijalankan dan satu sidang media akan dibuat dalam masa terdekat mengenai perkara ini," ujarnya


Tiada ulasan: