"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki Pukul Isteri Sehingga Koma Bebas Dari Penjara, Adik Ipar Doa Agar Dilaknat Tuhan

WAN SITI AMINAH

Suami yang disyaki memukul isteri ketiganya yang sedang hamil sehingga koma pada 4 Mei tahun lalu telah dibebaskan dengan jaminan setelah setahun ditahan reman di penjara.

Perkembangan terbaru itu tular setelah adik mangsa, Fauziah Nordin memuat turun video mengenai pembebasan Rosmaini Abd Raof di sosial media TikTok.

Menurut video tersebut, selepas dijamin, Rosmaini bebas beraktiviti di luar dan ini mengundang rasa tidak puas hati Fauziah terhadap abang iparnya yang mempunyai tiga isteri itu.

Hal yang demikian kerana apa yang dinikmati lelaki itu tidak adil memandangkan lelaki itu boleh ‘enjoy’ di luar setelah mendatangkan kecederaan parah kepada kakak sulungnya.

Fauziah yang memberi gelaran lelaki dayus kepada Rosmaini itu turut berdoa agar tuhan melaknat abang iparnya sebagai balasan atas perbuatannya.

Berlatarbelakangkan video seorang wanita yang terlantar di katil, Fauziah juga turut berkongsi status kakaknya, Jahidah Nordin yang masih berada dalam keadaan koma.

“Lelaki dayus itu sekarang bebas dekat luar. Boleh makan minum, tidur cukup, ‘enjoy’ dengan kawan-kawan. Moga Allah melaknat kamu lelaki dayus Romaini Abdul Rauf.

‘Lama tidak ‘update’ keadaan kakak. Mungkin dia akan tetap begini, tak boleh buat apa apa. Hanya terbaring kaku di atas katil. Kerosakan otak yang kekal, Hanya Allah mengetahui,” katanya.

Media sebelum ini melaporkan, seorang kakitangan kerajaan yang sedang hamil bertarung nyawa di hospital akibat dipukul oleh suaminya sendiri.

Jahidah berada di dalam keadaan koma setelah mengalami kecederaan parah pada kepala dan tengkorak selain rahang, tulang belakang serta rusuknya turut retak.

Perbuatan itu didakwa dilakukan tertuduh di sebuah pangsapuri di sini pada pukul 6 pagi, 4 Mei lalu.

Bagi perbuatan tersebut, suaminya didakwa mengikut Seksyen 325 Kanun Keseksaan yang memperuntukan hukuman penjara hingga tujuh tahun dan denda serta Seksyen 326A kanun sama yang memperuntukan hukuman penjara sehingga dua tahun, jika sabit kesalahan.

Mahkamah membenarkan Rosmaini diikat jamin RM7,000 dengan dua orang penjamin atas alasan mempunyai tanggungan tujuh orang anak serta tiga isteri.

Selepas dibebaskan, dia perlu melaporkan diri di balai polis berhampiran pada setiap bulan selain tidak boleh mengganggu mangsa.

Tiada ulasan: