"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Baru jadi MB Kelantan, Nassuruddin label 2 ADUN pembangkang lawan Islam

HarapanDaily.com
Baru jadi MB Kelantan, Nassuruddin label 2 ADUN pembangkang lawan Islam
SITI NUR ZAWANI 
Baru beberapa hari menjalankan tugas sebagai Menteri Besar Kelantan, Datuk Nassuruddin Daud didakwa melabel dua ADUN pembangkang di negeri itu sebagai melawan perjuangan Islam.

Menerusi video ceramahnya yang tular di Facebook, Nassuruddin berkata rakyat boleh melihat bagaimana dua kerusi yang dimenangi pembangkang, mahu melawan Islam.

“Terima kasih banyak-banyak kepada rakyat Kelate ni. Mu beri sokongan kepada perjuangan Islam. Alhamdulillah.

“Orang muda bersemangat…orang tua tu hok sokmo doh sokong perjuangan Islam. Orang muda pun sokong.

“Alhamdulillah sehingga tinggal dua kerusi. Takpolah kena ada jugok, takut orang nak tengok lagu mana hok lawan perjuangan Islam ni. Jadi rakyat boleh tunjuk hok dua tu…,” katanya.

Perikatan Nasional (PN) menang 43 kerusi DUN Kelantan pada Pilihan Raya Negeri (PRN) 12 Ogos lalu.

Dua lagi kerusi tradisi gagal dipertahankan apabila jatuh ke tangan Pakatan Harapan (PH)-Barisan Nasional (BN) iaitu BN di DUN Galas, manakala Parti Amanah Negara (AMANAH) diumumkan menang di DUN Kota Lama.

Video ceramah Nassuruddin kemudiannya tular di media sosial sehingga mengundang kecaman ramai yang menganggap budaya takfiri dalam Pas semakin parah.

Mereka turut mengecam Pas sebagai mengamal kefahaman songsang kerana menganggap orang yang melawan parti jenama Islam adalah orang yang melawan Islam.

“Sejak bila pula mereka lawan islam? Mereka Islam dan mereka menentang Pas bukan bermakna mereka menentang Islam.

“Mengapa sampai ke tahap ini pemikiran pemimpin Pas yang bertaraf Menteri Besar?,” soal pengguna Facebook menggunakan nama Wan Makette.

Pada masa sama, Pas diselar “cakap tak serupa bikin” kerana baru-baru ini mengumumkan mahu mengambil pendekatan matang bagi memperkukuh hubungan dengan kerajaan Persekutuan, namun tiba-tiba menggelar ADUN PH-BN sebagai melawan perjuangan Islam.

Tiada ulasan: