"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Selangor Sedia Hadapi Pilihan Raya Kecil

Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor menyerahkan kepada DAP untuk membuat keputusan berhubung kenyataan Ahli Dewan Undangan Negeri Kota Alam Shah, M Manoharan untuk meletak jawatan.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abd Khalid Ibrahim berkata, sebarang keputusan harus dihormati dan beliau akan menyokong keputusan yang dibuat oleh Pengerusi Kebangsaan DAP, Karpal Singh.

Menjawab soalan pemberita dalam sidang media di Shah Alam hari ini, Tan Sri Khalid berkata, Selangor sedia menghadapi pilihan raya kecil pada bila-bila masa.

Manoharan adalah antara lima pemimpin Hindraf yang ditahan di bawah ISA sebelum pilihan raya umum lalu. Beliau memperjuangkan hak asasi kaum India dan lantang bersuara menentang dasar-dasar BN yang meminggirkan kepentingan kaum India.

Manoharan adalah satu-satunya tahanan ISA yang bertanding dan menang besar dalam pilihan raya umum Mac 2008.

Beliau menewaskan calon BN dari Gerakan, Ching Su Chen dengan majoriti 7,184 undi.


-TVAntara.com.my-

Tiada ulasan: