"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Sivakumar Harap Sidang Ditangguhkan, 42 NGO Hantar Memo Ke Istana

Speaker Dewan Undangan Negeri Perak, V. Sivakumar berharap Sultan Azlan Shah akan mempertimbangkan permohonan beliau supaya sidang DUN esok akan ditangguhkan demi kestabilan politik negeri tersebut.

Beliau yang  mengutus surat kepada Sultan Perak Isnin lalu berharap mesyuarat itu dapat ditunda kepada satu tarikh yang akan ditetapkan oleh baginda bagi mengelakkan pertikaian dan perbalahan antara pihak Pakatan Rakyat dan Barisan Nasional.

"Saya masih berharap persidangan DUN Perak yang dijadualkan bermula pada 7 Mei 2009 akan ditangguhkan. Jika persidangan diteruskan, mungkin inilah persidangan yang paling hangat dalam sejarah Malaysia. 

"Seluruh rakyat Malaysia sedang menunggu 7 Mei 2009. Apakah akan berlaku dalam persidangan itu? Setiap orang membuat ramalan atau spekulasi masing-masing. 

"Pelbagai idea atau pandangan disalurkan melalui media massa termasuk blog-blog.Semuanya merupakan analisa masing-masing.Belum tentu sealiran dengan apa yang difikirkan oleh Speaker. Tetapi, yang menjadi hakikat sehingga ke detik ini ialah Speaker masih menaruh harapan bahawa Persidangan Dewan Negeri akan ditangguhkan untuk kebaikan seluruh Rakyat Negeri Perak,"Sivakumar mencatat dalam blognya.

Sebagai menyahut seruan Sivakumar agar Sultan Azlan Shah menangguhkan sidang DUN sebanyak 42 badan bukan kerajaan akan menyerahkan memorandun berhubung perkara tersebut kepada Istana Iskandariah, Bukit Chandan, Kuala Kangsar esok.
-TVAntara.com.my-

Tiada ulasan: