"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

MARI BERDOA AGAR RAJA KATAK MASUK UMNO CEPAT


Oleh: Mandor

SEMPENA PRK Manek Urai ini, marilah kita sama-sama berdoa kepada Allah agar raja katak yang masih `menenggek' di kerusi Pas di Pasir Mas sekarang memasuki Umno segera. Sebaik-baiknya, dan masa yang paling tepat adalah ketika kempen sedang rancak di Manek Urai sekarang. Malam mengundi nanti, kita doakan agar Umno mengadakan majlis `mengucap' sahadat kali yang entah ke berapa buat raja katak ini. Lagi cepat raja katakberada di dalam Umno sudah tentunya mempercepatkan kehadiran `sakratulmaut' buat Umno di Kelantan.

Pas terpaksa terima hakikat telah membuat satu kesilapan dahulunya apabila bersangka baik terhadap raja katak. Katak tetap katak, katak takkan menjadi kancil yang cerdik. Apa pun, hikmahnya rakyat dapat menilai bahawa Pas sememangnya tidak pernah ingin bersangka buruk terhadap sesiapa, sebab itulah Pas sering menjadi mangsa. Tetapi, Alhamdulillah, berkat itu semua Pas semakin kuat dan dilindungi Allah SWT. Adalah diharapkan selepas ini Pas harus lebih berhati-hati di dalam menerima insan yang mempunyai darah daging katak seperti raja katak ini. Baru-baru ini raja sesumpah pun ada niat untuk sertai Pas tetapi dengan syarat Pas mesti mengetuai PR. Ini lagi jenis yang tak boleh dipakai, ego, sombong dan terasa dia hebat. Sedangkan di dalam Umno pun raja sesumpah hanya dijadikan `kerbau pembajak' sahaja.

Mari kita pastikan Pas benar-benar mentalkinkan Umno di Manek Urai. Biar sejarah melakarkan bahawa seseorang yang dikatakan lebih terpelajar kononnya akan terduduk oleh penangan seorang peniaga ikan. Buktikan kelulusan yang tinggi tidak akan menjamin seseorang itu bertakwa kepada Allah. /
mandor.blogspot.com

Tiada ulasan: