"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PKFZ: KDSB Disaman RM720 juta

Lembaga Pelabuhan Klang (PKA) memfailkan saman RM720 juta ringgit terhadap pemaju Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ), Kuala Dimensi Sdn Bhd milik Pengerusi Kelab Penyokong BN, Tiong King Sing.

Saman difailkan di Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini, dan disahkan oleh Pengerusi PKA Datuk Lee Hwa Beng di laman sesawang PKA.

Tanah yang dibeli dengan tujuan pembinaan projek PKFZ dijual kepada PKA pada "nilai istimewa" RM1.088 bilion ringgit, bersamaan RM25 per kaki persegi.

Lee berkata oleh kerana penjualan dibuat atas dasar "nilai istimewa", maka riba' dalam urusniaga ini tidak sepatutnya dikenakan berbeza atau keatas kadar RM25 kaki persegi ini.

PKA berkata adanya percanggahan kepentingan dalam urusniaga ini dan badan mencari pengesahan keatas jadual pembayaran supaya faedah dari urusniaga ini dapat diketepikan.

PKA juga menuntut kembali riba' yang telah dibayar kepada KDSB setakat ini.
-tvantara.com-

Tiada ulasan: